სამოდელო გაკვეთილის გეგმა
მიმართულება - წიგნიერება
მასწავლებლის სახელი
გვარი: ლიანა ჯანგულაშვილი-გელაშვილი
საგანი: ქართული ენა
და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი:
საბაზო საფეხური IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 14
(სსსმ მოსწავლე არ მყავს)
გაკვეთილის თემა:
,,მოდიოდა ნინო მთებით’’
გაკვეთილის მიზანი:
Ø
მოსწავლეებმა შეძლონ დამოუკიდებლად გარკვეული ინფორმაციის მოძიება
და პრეზენტაცია;
Ø
ტექსტის მოსმენა, გააზრება, გაანალიზება; მხატვრული ხერხების ამოცნობა;
Ø
საკუთარი თვალსაზრისის
წარმოჩენა; ნაწარმოების მნიშვნელოვანი ასპექტების გაანალიზება.
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდებ
ი
|
კლასის ორგანიზე ბის
ფორმა/ფო რმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
(წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო
საკითხები გავაცნობ მოსწავლეებს გაკვეთილის თემას, მიზანს, შევახსენებ შეფასების კრიტერიუმებს.
|
ვერბალური
მეთოდი
|
საერთო საკლასო
|
დაფა
დიდი ზომის ქაღალდი, მაგნიტები
|
2 წთ.
|
2
|
საშინაო
დავალების პრეზენტაცია
მოსწავლეები
ისაუბრებენ ქართველთა განმანათლებელზე-წმინდა ნინოზე, მის ღვაწლსა და დამსახურებაზე,
რის შემდეგაც შევაფასებ წინასწარ შემუშავებული
|
პრეზენტაცია
რაც ახალი მასალის დასწავლას
შეუწყობს ხელს.
|
საერთო საკლასო
|
რვეულები,
საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
|
7 წთ.
|
|
განმსაზღვრელი
შეფასების რუბრიკით.
|
|
|
|
|
3
|
ახალი მასალის გასაცნობად
გადავალ შემდეგ აქტივობაზე,
რისთვისაც მოვასმენინებ ანა კალანდაძის ლექსს ,,მოდიოდა ნინო მთებით’’,
შემდეგ წაიკითხავენ თვითონ სტროფებად, გაიაზრებენ, იმსჯელებენ ამ ნაწარმოების მხატვრულობაზე; ყურადღებას გაამახვილებენ მხატვრულ ხერხებზე. უპასუხებენ ჩემ მიერ დასმულ
შეკითხვებს.
საჭიროებისამებრ
მივცემ განმავითარებელ შეფასებას.
|
ვერბალური
მეთოდი
აუდიოვიზუალუ
რი
ჩანაწერის მოსმენა
ჩუმი კითხვის მეთოდი
ეს მეთოდი განუვითარებთ დამოუკიდებელი
აზროვნების უნარს
|
საერთო საკლასო
|
წიგნი, ფანქარი
v=PejUm01lNJA
|
18
წთ.
|
4
|
ლექსის
გააზრების შემდეგ იმუშავებენ სინტაქსური ურთიერთობის სახეებზე, რომლებიც ამავე ლექსიდანაა.
|
შედარება-შეპირისპირებს მეთოდი
|
საერთო საკლასო
|
დაფა,
დიდი ზომის ქაღალდი, მარკერი
|
7 წთ.
|
5
|
|
|
|
|
|
6
|
საშინაო დავალება გაიხსენონ აკაკი
წერეთლის ბიოგრაფია, რომლის პრეზენტაციაც ექნებათ.
ამოიწერონ
ადგილები სწავლა-განათლების, მოღვაწეობის
შესახებ.
მოიძიონ გამონათქვამები,
რომლებითაც გვმოძღვრავს მგოსანი.
|
ვერბალური
მეთოდი
|
საერთო საკლასო
|
წიგნი,
კომპიუტერი რვეული კალამი
|
2 წთ.
|
7
|
შეფასება
განმსაზღვრელ შეფასებას
მივცემ საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკით. განმავითარებელ შეფასებას მივცემ გაკვეთილს,
ასევე ვთხოვ მოსწავლეებს, რომ გამოთქვან საკუთარი აზრი გაკვეთილთან დაკავშირებით.
|
ვერბალური
ანუ ზეპირსიტყვიერი
|
საერთო საკლასო
|
საშინაო
დავალების შეფასების რუბრიკა
|
4 წთ.
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ. IX. 2.
IX კლასი
მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიის მონაწილეთა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
ინდიკატორები
·
ამოიცნობს და განიხილავს ზეპირ ტექსტში პრობლემებს, რომელთა ერთმნიშვნელოვნად გადაჭრა რთულია;
·
განიხილავს ზეპირ ტექსტში პირდაპირ გადმოცემულ ან ნაგულისხმევ თვალსაზრისებს სხვადასხვა კონტექსტში (ცხოვრებისეული ან ლიტერატურული გამოცდილების, მისთვის ცნობილი ფაქტების, სტატისტიკური მონაცემების და ა.შ.);
ქართ. IX. 7.
IX კლასი
მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებების ცოდნის გამოყენება სხვადასხვა სახის ტექსტების ანალიზისას
ინდიკატორები
·
განსაზღვრავს, რა ფორმით არის გადმოცემული სხვისი მეტყველება (პირდაპირი და ირიბი ნათქვამი) და მსჯელობს შერჩეული ფორმის დანიშნულებაზე;
·
შეაფასებს მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხების ეფექტიანობას ტექსტში;
·
ამოიცნობს ავტორის მეტყველების თავისებურებას, მიზნობრივად გამოყენებულ სპეციფიკურ ლექსიკას და მსჯელობს მათს დანიშნულებაზე.
ქართ. IX. 9.
IX კლასი
მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა; მოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების შეჯამება
ინდიკატორები
·
საკუთარი შეხედულებების/მოსაზრებების დასასაბუთებლად მოჰყავს სათანადო არგუმენტები;
·
განიხილავს მხატვრულ ტექსტში გამოკვეთილ იდეებსა და პრობლემებს ცხოვრებისეულ და ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით;
No comments:
Post a Comment